Mads Dinesen

Jeg kommer fra en lille by. En lille by hvor der ikke ligefrem sker meget. Men her er hyggeligt, her er mange jævnaldrene og alle kender alle. Både på godt og ondt, så det kan i ny og næ blive en smule trættende.

Da jeg kom hjem efter to år på efterskole, følte jeg, at Tønder var alt for lille til mig. Jeg havde brug for noget større og brug for at møde mennesker, der i forvejen ikke kendte mig og havde en holdning til mig. Men min mor var stærkt imod idéen om, at jeg som 15-årig ville flytte hjemmefra – hvilket nok i bund og grund var berrettiget.

Men efterhånden som gymnasietiden er svundet hen, er jeg da blevet fint tilfreds med at bo på den lille flække, som Tønder nu engang er på Danmarkskortet. Men på trods af det så glæder jeg mig nu stadig til, at jeg om et år flytter videre til København og starter et rigtigt voksenliv.

Nok om det. Jeg har altid synes, at Tønder har været dødssyg, fordi der aldrig sker noget hernede. Da jeg var lille var der da i ny og næ koncerter med både Swan Lee og Tim Christensen, men efterhånden er denne slags arrangementer helt svundet ind. Der bliver tyndet ud i gågaden, og nye butikker der tager chancen overlever sjældent. Der er mange tyske turister, ingen tvivl om det. Men for os lokale gør disse ikke en stor forskel, da de ikke er med til at få nogle fede events på benene. Det største og bedste arrangement vi har er Tønder Festival, og det er desværre kun en gang årligt, at hele Tønder er samlet om noget der bidrager til at få os på landkortet. Derfor er jeg så evig lykkelig for, at vi har et par ‘gå i byen’-steder som blandt andet ‘kælderen’, bedre kendt som Queens Club. Eller det var jeg i hvert fald, og indtil for et par uger siden var jeg endda promoter for stedet.

Men hold op hvor er jeg glad for, at jeg er stoppet med dette. I løbet af denne uge blev jeg inviteret til fredagens begivenhed. Det er en efterfest til gymnasiets fakkelfest. Det er da fedt, at de hver fredag skruer op for en supergod fest, hvor de 16-årige også kan være med. Men på fredag går de simpelthen for vidt. De har lavet begivenheden “One nigt in jail“. Wow det lyder fedt, tænker man måske.

Men nej, tro om igen. Jeg blev så overrasket og stødt, da jeg læste nærmere. Husker I champagnedrengen, Mads Dinesen, der for et års tid siden blev idømt 2 år og 6 måneders ubetinget fængsel grundet blandt andet svindleri, dokumentfalsk og bedrageri. Husker I ikke? Så kan I læse mere om den sag her. Men for at fuldende eventet i kælderen på fredag, så har holdet bag Queens bestemt, at Mads Dinesen skal have lov til at komme ud af fængselet en nat for at feste nede på Queens. De skriver i deres begivenhedsbeskrivelse:

“Den bedrageridømte champagnedreng også kendt som tidligere ejer af jetset-natklubben NASA samt medvirkende i TV programmet på TV3 ‘Kræsne Køber’ behøver ikke den store introduktion – alle ved hvem han er, efter at have floreret rundt over alt i fjernsynet, aviser, radioer, facebook og senest blev dømt bag tremmer 2 år og 6 måneder grundet bedrageri og dokumentforfalsk for over 30 millioner kroner. (..) Vi glæder os derfor til at se jer alle når vi på fredag ruller den røde løber ud og får fint besøg af Mads Dinesen som er vært natten lang for vores hæsblæsende og atypiske arrangement ‘ONE NIGHT IN JAIL’.”

Undskyld mig, men i mine ører lyder det klart som om, at Queens støtter denne bedrageriske mand. Og hvorfor en natklub vælger at gøre dette, er mig virkelig en gåde. Flere af mine venner og bekendte er mindst ligeså stødte som jeg, og jeg kender mange der, ligesom mig, har intentioner om at udeblive fra Queens’ åndssvage begivenhed på fredag.

Jeg har så i min frustration over, at et sted som før har været så fedt et dansested, har taget denne radikale drejning til noget, der slet ikke er en natklub værdig, kontaktet to af arrangørerne bag. Af begge fik jeg samme svar, da jeg prøvede at spørge, hvorfor de støtter en mand som Mads Dinesen; de mente på ingen måde, at de viste sympati eller støtte til manden, han var blot med til at sætte det sidste touch på eventet på fredag. Men alligevel giver de manden penge og champagne – er det ikke pænt meget en støtte? Da jeg så nævnte, at mange i min omgangskreds, og det er altså dem der lægger penge dernede, ikke de 16-årige, der har intentioner om at udeblive og kritiserer klubben utrolig meget grundet fredagens begivenhed, så lød svaret blot, at al omtale vel er en slags omtale. Jo jo, det kan de da have ret i, men det er godt nok ikke al slags omtale, der kommer dem til gode!

Og det er fedt at se, at jeg ikke er den eneste med denne holdning til fredagens strabadser. Stine Thomsen fra Tønder har endda været så oprevet, at hun har skrevet et læserbrev til Der Nordschleswiger, hvor hun giver udtryk for sin utilfredshed. Hun får også fint impliceret, at Queens før har været på kant med loven grundet agressiv markedsføring. Jeg kunne simpelthen ikke være mere enig med Stine. Jeg tror ærligt talt ikke, at mange forældre ved, hvad det er for en type, deres blot 16-årige børn kan hænge ud med på fredag nede i kælderen. Efter hans dom for besidelse af hårde stoffer, så ved man fandeme aldrig, hvad der kan komme til at ske.

Jeg kan i hvert fald trygt udtale, at med dette stunt har Queens Club mistet en ellers trofast festgænger. Det er ærgerligt, at de skal trække sådan et nummer ud af hatten. Det kunne da have været en million gange federe, hvis de havde sparret de penge og istedet for have brugt dem på en fed kunstner eller måske sænke entreprisen? Come on, 100,- kr. for en nat med en psykopat? Nej tak.

Follow my blog with Bloglovin

2 thoughts on “Hvad er meningen, Queens?

Leave a Reply

